Внутрішній критик або ж самокритика інколи не дає нам нормально жити.
Бо хто, як не ми, найкраще, найдеструктивніше себе покритикує, правда?
Внутрішній критик — це певні установки, конструктивні чи деструктивні, які ми використовуємо при оцінці власних дій/якостей/себе в цілому.
Вони, своєю чергою, є результатом того, які слова ми чули у свій бік від значущих людей в дитячому віці.
Критикувати себе — нормально і природно для будь-якої людини. Та критика буває конструктивною та деструктивною.
Внутрішня критика, яка НЕ допомагає нам, а шкодить:
- жорстка, навіть жорстока;
- стосується не вчинків, а конкретно себе як особистості;
- узагальнююча (постійно/усі/кожен раз);
- та, що викликає відчуття сорому і провини.
Головний інструмент формування конструктивної самокритики — поступово змінювати негативні руйнівні установки на самостійно обрані, реалістичні: відмічайте і фіксуйте самокритикуючі думки та шукайте раціональні відповіді, що нівелюють руйнівні установки. І так по колу.
Джерело: https://howareu.com/.
З метою покращення психічного здоров’я працівників роботодавець запроваджує культуру піклування про психологічний добробут на робочому місці.
Ментальне здоров’я – це психологічний стан, при якому людина може реалізовувати свій потенціал, долати життєві стреси, продуктивно працювати та робити внесок у життя своєї громади. Турбота про ментальне здоров’я так само важлива, як і турбота про фізичний стан, а в період війни та післявоєнний час – це особливий фокус для жінок та чоловіків, що працюють.
Психосоціальна підтримка співробітників - є пріоритетною частиною загальної політики безпеки і здоров’я на роботі, готовність роботодавця до її запровадження демонструє прагнення керівника створити психологічно здорове робоче середовище, яке сприятиме продуктивній роботі, особистісному зростанню, психічному і фізичному добробуту працівників.
Тепер будь-яке підприємство має можливість запровадити програму психосоціальної підтримки працівників на робочому місці.
Впровадження програми психосоціальної підтримки на підприємстві сприятиме продуктивності колективу, досягненню встановлених цілей, активності, ініціативності, креативності осіб, швидкому розв’язанню нагальних проблем, зменшенню тимчасової непрацездатності, підтримка виключить прихований саботаж на роботі, сприятлива атмосфера знизить плинність персоналу, надання психосоціальної підтримки зменшить/виключить травматизм, інвалідність тощо.
Основні цілі програми психосоціальної підтримки на робочому місці:
• Визнати психосоціальні наслідки війни для людини та сфери праці;
• Посилити позиції роботодавця та профспілки як лідерів, орієнтованих на добробут працівників;
• Сформувати психологічно безпечне середовище, де принцип конфіденційності й відсутність стигми та дискримінації має пріоритетне значення;
• Навчити працівників розпізнавати ознаки психологічних проблем для запобігання появі важких психічних і поведінкових наслідків;
• Навчити працівників методам управління стресом та навичкам психологічного відновлення;
• Запобігти емоційному та професійному вигоранню працівників;
• Навчити працівників навичок надання першої психологічної допомоги;
• Надати працівникам доступ до зовнішніх ресурсів фахової психологічної допомоги;
• Стати більш відкритими до розмов про ментальне здоров’я та ініціатив щодо психосоціальної підтримки на робочому місці.
У разі готовності підприємства до запровадження програми психосоціальної підтримки на робочому місці роботодавець може звернутися за консультацією та практичними порадами до Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці.
|