В редакцию "ТЕХНОПОЛИСА" обратились родители, чьи дети являются учениками ООШ №28.
Родители собрали подписи против закрытия школы и в своем коллективном обращении подробно изложили свою точку зрения на происходящее со школой, приведя соответствующие аргументы и факты.
Обращение публикуется без сокращений, стиль и орфография сохранены.
КОЛЕКТИВНЕ ЗВЕРНЕННЯ
Звертаємось повторно, у минулому році ЗОШ 28 мали реформувати у «початкову школу». Цього ж року, слово «оптимізація» ототожнилось з «ліквідацією». Ми вважаємо, що підвезення до ЗОШ 18 (7 км) або до Білокузьминівської школи КОСТЯНТИНІВСЬКОГО району – не є вирішенням даного питання. Нижче наводимо аргументи та факти, що підтверджені діючими наказами, розпорядженнями та постановами Кабінету Міністрів України.
Як ми зрозуміли, основними підставами для закриття школи є:
- великі витрати з місцевого бюджету, але наша школа так само, як і інші школи отримує освітню субвенцію з державного бюджету (згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 №137);
- новий закон «Про загальну середню освіту», в якому йдеться про перепрофілювання усіх шкіл на окремо початкову, середню і профільну школу. Але давайте розглянемо, по-перше, місце розташування, по-друге, реорганізація повинна здійснитися до 2024 року, чому вона почалася саме з нашої школи? Тут постає питання, що все ж таки основною причиною перепрофілювання виступає фінансування.
– школа не дає якісні знання, не спроможність конкурування з міськими учнями. Тут ми не згодні, учні, які добре вчаться, вступають до технічних та вищих навчальних закладів на бюджет. Серед випускників є журналісти, працівників банків, працівники лікарень, вчителі, вихователі тощо.
Якщо головною причиною виступає невідповідність ліцензійним умовам освітньої діяльності (постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1187 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності” Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№347від10.05.2018
№ 180 від 03.03.2020):
1. Заклад освіти забезпечений працівниками у кількості не меншій, ніж визначено Типовими штатними нормативами закладів загальної середньої освіти, що затверджені в установленому порядку, та вчителями, які безпосередньо задіяні у проведенні навчальних занять (уроків), - відповідно до затвердженої освітньої програми. Всі працівники закладу, які беруть участь у освітньому процесі відповідають кваліфікаційним вимогам.
2. Наша школа відремонтована, кабінети чисті, стіни та стелі пофарбовані, є необхідні меблі, дошки, туалети (відповідають санітарним нормам), є спортзал, широкий коридор (використовується як актовий зал), бібліотека, біля школи майданчик відпочинку, спортивний, баскетбольний майданчик, футбольне поле.
3. В школі відсутня їдальня, але це не є проблемою, тому що працює буфет і кожна дитина бере з собою ланч-бокс із їжею, на розсуд батьків.
4. З 2018 року ЗОШ №28 успішно реалізує програму Нової Української Школи. Початкові класи, які навчаються за новою програмою, облаштовані відповідно до Державного стандарту початкової освіти, дотримуються усі відповідні вимоги. На сайті школи у вільному доступі звіт про отримані бюджетні надходження для НУШ.
5. смт. Новоселівка – це не хутір з трьома будинкам, в яких проживають лише люди літнього віку. Село не вимирає, діти народжуються, багато молоді, демографічна ситуація стабільна. Цього року зі школи випускається 9 учнів, до першого класу набирається 8 учнів.
6. Рішення про оптимізацію шкільної мережі повинно прийматися після ґрунтовного аналізу функціонування всіх шкіл. Цей аналіз має проводитися з використанням даних, зібраних робочою групою для оптимізації шкільної мережі. Дані, використані для аналізу, а також підхід, обраний робочою групою, повинні оприлюднюватися. Ми, як жителі селища та батьки учнів ЗОШ №28, хочемо ознайомитись із даним аналізом та тими вагомими фактами, які є підставою для закриття нашої школи. Ці дані є вкрай важливими як для розуміння чинної ситуації, так і для пояснення і аргументації конкретного курсу дій. Також просимо надати аргументацію дій міського відділу освіти стосовно закриття школи, яка переконає нас, як батьків, що потреби наших дітей можуть краще задовільнятися в іншому закладі освіти.
7. Звертаємо увагу, на Закон України (із змінами, внесеними згідно із Законом № 764-IX від 13.07.2020, ВВР, 2020, № 48, ст.431)
«Про повну загальну середню освіту», редакція від 01.08.2020:
«Кількість учнів у класі (наповнюваність класу) державного, комунального закладу освіти не може становити менше 5 учнів та більше:
24 учнів, які здобувають початкову освіту;
30 учнів, які здобувають базову чи профільну середню освіту.»
8. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування» інформація про питання, які передбачається внести на розгляд ради, повинна завчасно доводитися до відома населення, що забезпечує обговорення громадянами проектів рішень ради, важливих питань місцевого значення.
9. Якщо оптимзація — то не обов'язково це ліквідація. Можливо реорганізувати ЗОШ №28 у структурний підрозділ або філію однієї з Краматорських шкіл (зі ступенем початкова освіта і гімназія).
Повернемось ще раз до економії міського бюджету.
Задля організації перевезення дітей , необхідно:
Відповідно до частини четвертої статті 13 Закону, яка говорить про те, що особи, які здобувають повну загальну середню освіту, проживають у віддаленій місцевості і потребують підвезення до закладу освіти і у зворотному напрямку, забезпечуються таким підвезенням за кошти місцевих бюджетів, у тому числі із забезпеченням доступності відповідного транспорту для осіб з порушенням зору, слуху, опорно-рухового апарату та інших маломобільних груп населення. (З реалізацією Нової української школи в закладах освіти України, діти з особливими потребами навчаються в звичайних школах, тому автобус для перевезення наших дітей з особливими потребами має бути НАЛЕЖНИМ ЧИНОМ облаштований, відповідно до санітарних норм і правил). Експлуатація транспортного засобу (автобусу для школярів) фінансується з міського бюджету. А враховуючи те, що максимальна кількість дітей та супроводжуючих осіб при перевезенні автобусом не повинна перевищувати кількості місць для сидіння в ньому, передбачену технічною характеристикою транспортного засобу та визначену в реєстраційних документах на цей транспортний засіб, то АВТОБУС має бути не один.
1. Витрати на паливо – фінансуються з міського бюджету.
2. Плановий техогляд – фінансується з міського бюджету
3. Заробітна плата водія – фінансується з міського бюджету
4. Позапланові витрати – фінансуються з міського бюджету.
На наш погляд, лише ці витрати значно перевищують фінансування ЗОШ №28, де основною витратною нормою є опалювання.
Виходячи з можливого варіанту обмеження освіти в
ЗОШ №28 початковими класами та використовуючи інформацію про місця проживання учнів, ми хотіли б побачити план перевезення учнів до іншого закладу освіти, з чітко вказаними пунктами:
• маршрути перевезення,
• час відправлення від кожних конкретних зупинок,
• кількість дітей, що від’їжджають з кожної автобусної зупинки,
• розмір необхідного шкільного автобуса,
• якість і доступність доріг, що використовуються для шкільного перевезення.
Чому такі важливі питання вирішуються під час карантинних заходів, коли ми не маємо нагоди потрапити на прийом до місцевих органів влади, чому з нами ніколи не радяться і все списується на карантин.
У нас давно зріють питання, чому наша школа постійно на закриття? Чому, коли утеплюють і виділяють великі кошти на міські школи, наша завжди в стороні. Чому саме з нашого селища хочуть зробити пустир?
Ми віримо в своє селище, хочемо його розвивати та в майбутньому процвітаючим, а без школи — це не можливо!
|
Коментарі
- управление жилищно-коммунального хозяйства (как надструктура к существующим отделу жилищного хозяйства, отделу коммунального хозяйства, отделу управления имуществом коммунальной собственности, планово-экономическому отделу и отделу учета и отчетности. Кроме того, в управлении появятся админинспекторы и будет создан юридический отдел);
- коммунальная организация «Спортивный клуб «Краматорск», дублирующая функции управления физической культуры и спорта Краматорского горсовета;
- коммунальное управление «Центр профессионально го развития педагогических работников», дублирующее функции городского управления образования.
На мой неискушённый взгляд ликвидация указанных подразделений с лихвой покрыла бы затраты на содержание одной поселковой школы.
У родителей школьников есть ещё много способов отстаивания прав детей на получение образования по месту жительства:
- электронная петиция с вышеуказанным предложением;
- коллективное обращение к Уполномоченному Верховной Рады Украины по правам человека;
- коллективное обращение к Уполномоченный Президента Украины по правам ребенка .