Складні часи - синонім нових можливостей. Як релокована з Донеччини творча майстерня відновилася у столиці (ФОТО) |
Відбудувати Україну після Перемоги без повноцінного функціонування бізнесу сьогодні буде вкрай важко. Продовжуємо розповідати про підприємців Донеччини, які попри всі наявні виклики працюють, сплачують податки та надають країні економічні ресурси для спротиву агресору. А ще власним прикладом дають іншим змогу надихнутися та повірити в себе. П'ять років тому подружжя Поколенків – Наталія, Дмитро та їхня донька Марія- здійснили свою мрію, відкривши у Костянтинівці Донецької області власну справу - майстерню сувенірів. Її спочатку облаштували на тому самому місці, де сто років тому працював сільський тесляр - прадід Дмитра. Є велика спокуса назвати обраний напрямок продовженням сімейної традиції, але це не зовсім так. Дмитро за фахом інженер, Наталя – філологиня. Втім молоді підприємці вважали, що знайшли свою нішу, адже виробників сувенірів із дерева на Донеччині було мало. - Донецька область у багатьох людей найчастіше асоціюється з вугіллям, металом та футболом. А нам дуже хотілося донести, що наш рідний край має унікальні пам'ятки історії та архітектури, чарівну природу. Здавалося надзвичайно важливим, щоб кожен, хто завітав на Донеччину, мав змогу забрати з собою на згадку щось оригінальне, - розповідає Наталя Поколенко. За власні гроші купили лазерний верстат та розпочали роботу.
Вироби виявилися чудовими, але важливо було не лише розуміти це самим, а й успішно передати клієнтурі та налагодити збут. Як каже Наталя Поколенко, готувати ринок до випуску своєї продукції вони стали заздалегідь. Завдяки друзям та соціальним мережам намагалися максимально розповісти про свої наміри. Така тактика виявилася досить успішною - ще до початку виробництва вже мали кілька замовлень. І справа пішла. Новостворене підприємство WoodLike активно заявляло про себе, використовуючи всі можливості в напрямку розширення впізнанності своїх оригінальних виробів. По-перше, Наталя та Дмитро одразу приєдналися до туристичного кластера, в який об'єдналися підприємці Донецької області, працюючі у сфері туризму і дотичних галузях. Брали участь у різних регіональних проєктах та виставках. По-друге, постійно вчилися та збільшували асортимент. Здавалося б, усе складалося добре. Справа розширювалась, удосконалювався парк обладнання. У лютому 2022 року до майстерні прибув довгоочікуваний фрезерувальний верстат, була закуплена велика кількість сировини. А тут – війна. Усі плани полетіли шкереберть. Подружжя вимушено виїхало на Дніпропетровщину. - Приїхали до друзів з двома валізами. У той час всі були розгублені. Ми не розуміли, що робити далі, - згадує Наталя Поколенко. – У те, що люди замовлятимуть сувенірні вироби під час війни, ми особливо не вірили, бо це не продукти першої потреби. Ми ж не хліб випікаємо і не ковбасу робимо. Та наші клієнти вирішили все за нас – замовлення продовжувалися. До речі, зверталися до нас покупці зі Сходу. Замовляли переважно нашу гордість – мапу-пазл України. Тут є сенс зупинитися і окремо розповісти про цю мапу. У 2019 році майстрині з краматорського розмовного клубу «Файно» вирішили до Дня незалежності України прикрасити вишивкою незвичайну роботу – мапу розміром 60 на 90 мм, яка складалася з 25 великих пазлів. Кожен відповідно відображав не тільки певну область та АРК, а й мав спеціально нанесену дерев'яну «канву», по якій жінки відтворили вишивані візерунки.
Мапу подружжя Поколенків безкоштовно розробило та передало членкиням та членам клубу. Але одразу після презентації вишиваного проєкту підприємство отримало двадцять замовлень! І ось саме на такий виріб пішли замовлення у перші тижні війни. - Ми зрозуміли, що треба відновлювати виробництво, - каже пані Наталя. Релокація з Костянтинівки у травні 2022 року – це окрема драматична історія. В місті тоді був дефіцит пального, майже всі перевізники вже виїхали, не було спеціального вантажного обладнання, яке змогло б підняти важкі верстати. А коли здавалося, що всі питання були вирішені, умови узгоджені, а документи складені, перевізник за одну ніч вполовину підвищив вартість послуги. - Довелося погодитися, - каже Наталя Поколенко. – Їхали ми в Київ, маючи з власником промислового приміщення попередню домовленість на оренду. Але в останній момент він повідомив, що… передумав. Врешті решт все владналося навіть краще, ніж планувалося. На новому місці підприємці орендували будинок, де можна було і виробництво розмістити, і самим жити. За два дні налаштували верстати і почали працювати. А ще шукати можливості для відновлення, бо гроші, витрачені на релокацію, повернути не вдалося. Допомога у вигляді двох грантів на створення власного сайту та отримання коштів на придбання додаткового обладнання була дуже доречною. Асортимент виробів збільшився, а кількість замовників зросла. Як розповідає пані Наталя, через деякий час до них завітали представники одного з грантодавців. Гості залишилися дуже задоволені побаченим – обладнання працювало на повну.
У 2023 році підприємство WoodLike підтримало акцію, яку організували волонтери та активісти з УРК «Файно» у місті Бережани, що на Тернопільщині. Організатори презентували дерев’яну мапу-пазл України розміром 2 на 3 метри. До кожної області на цій мапі були прикріплені ляльки-мотанки. Чи варто казати, що і ця мапа була зроблена підприємцями з Костянтинівки?
Окремою гордістю підприємства стала новина, що волонтерський проєкт «Мапа України «Обійми» встановив рекорд України у категорії «Мистецтво, вперше». - Ми зробили мапу безкоштовно, це була наша соціальна місія, - каже Наталя Поколенко. – Намагаємося бути корисними: всіляко допомагаємо зі зборами на потреби ЗСУ. А ще відправляємо у лікарню невеличкі дерев'яні заготовки. Вони використовуються в арт-терапії військовослужбовців, які отримали важкі поранення на війні. Коли я побачила, як малюють хлопці, то була вражена. Малюнки такі теплі, такі чудові! Вироби майстерні WoodLike продаються не лише через соціальні мережі та сайт. Підприємці охоче ідуть на співпрацю з іншими виробниками сувенірної продукції і доєдналися до інтернет-платформи «ЦЕ КРАФТ» – соціального підприємства, метою якого є підтримка крафтовиків та ремісників України. Така кооперація дуже вигідна, адже дозволяє допомогти один одному у складні часи. Релоковане підприємство не тільки повністю відновилося, але змогло масштабуватися та вийти, можна сказати, на міжнародний рівень. Окрім окремих приватних замовлень з країн Європи зараз підприємці працюють над ексклюзивним замовленням: три пляшки з довоєнним ігристим виробників вина з Бахмуту – Artwinery будуть упаковані в дерев'яну коробку від WoodLike, туди ж покладуть вишиваний український рушник та магніт. Ці набори будуть виставлені на благодійному аукціоні у США. Робота триватиме не один тиждень, це точно.
Наталя Поколенко каже, що раніше вони з чоловіком мріяли про життя та роботу в Києві. Однак тепер їхні мрії перетворилися на бажання переможного миру та повернення до рідної Донеччини. Вони вірять, що це обов'язково станеться. А поки підприємство продовжує працювати, набираючи нових обертів і досягаючи успіхів. - П’ять років тому ми з чоловіком довго роздумували, чи варто починати власну справу. Але врешті-решт вирішили – досить боятися! Треба бути готовими до ризику - як до можливого програшу, так і до потенційного успіху. Треба вірити у себе, постійно вдосконалюватися, а головне – активно шукати можливості. Кажуть, що краще жалкувати про зроблене, ніж про те, що не зроблено. І це не порожні слова. Китайський ієрогліф однаково зображає кризу і можливість. Ризикніть, не бійтеся, і ви зможете вразити навіть себе!
|
||
| ||
Найбільш читане
- ЗАПРОШУЄМО ПРОСЛУХАТИ НОВИЙ ЕПІЗОД ПОДКАСТА ДОНЕЦЬКОЇ ТПП "ШВИДШЕ, ЕФЕКТИВНІШЕ, УСПІШНІШЕ: ІНСТРУМЕНТИ ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТУ ДЛЯ БІЗНЕСУ"
- Підприємець із Краматорська успішно скористався шансом, релокувавши бізнес до столиці
- ДОНЕЦЬКА ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА ПАЛАТА ЗАВЕРШИЛА СЕРІЮ ПОДКАСТІВ ДЛЯ ПРЕДСТАВНИКІВ БІЗНЕС-СПІЛЬНОТИ
- ЩО ВАРТО ПОЧИТАТИ ПІДПРИЄМЦЯМ ДЛЯ САМОРОЗВИТКУ
- Де брати актуальну бізнес-інформацію?
Останні народні новини
- Суперлюдяність в тренді! Сінево та Superhumans звітують про перші результати партнерства
- Коли голова правління ГО СГТ «Вітерець» виконає рішення суду?
- Відновлюємо чемпіонат України з кросмінтону
- Відновлюємо чемпіонат України з кросмінтону
- Безоплатний доступ до сучасної лабораторної діагностики кожному!
Даючи рекламу одночасно у дві газети - "Технополіс" и "Четвер", Ви заощаджуєте гроші, а реклама працює вдвічі ефективніше! Телефони відділу реклами:
(06264) 3-43-68
(06264) 3-57-44
050-855-05-12
Найкоментованіше
Опитування
Результати: 70
Погода у Краматорську
вологість:
тиск:
вітер: